FANDOM

SP2

Dwójka

Szkoła Podstawowa nr 2 - jest to szkoła, druga powstała w Mogilnie. Leży przy ulicy Sądowej.

Mogileńska DWÓJKA swoimi korzeniami sięga 8 sierpnia 1933 r. W roku 1933 nastąpił podział Publicznej Szkoły Powszechnej. Na przestrzeni lat mała szkoła była świadkiem wielu wydarzeń historycznych (w czasie II wojny światowej służyła jako szpital, w klasach mieściły się sale szpitalne). Dzień 28 maja 1988 r. był dla społeczności szkoły wielkim wydarzeniem. Mianowicie nadano szkole imię wybitnej poetki, pisarki, autorki wielu wierszy, poematów oraz książek dla dzieci – Marii Konopnickiej. Placówka zyskała także sztandar ufundowany przez Komitet Rodzicielski oraz zaprzyjaźnione ze szkołą zakłady pracy.

SP22
Lata 90. to wszechstronny rozwój szkoły. W 1999 r., w związku z reformą oświaty, radni mogileńscy podjęli uchwałę o przekształceniu dotychczasowej ośmioklasowej szkoły podstawowej w szkołę o strukturze sześcioklasowej. Od roku 1999 trwała także budowa nowej części szkoły, tuż obok starego gmachu. Pierwsi uczniowie pojawili się w budynku 28 września 2001 r. W DWÓJCE oprócz przedmiotów podstawowych, nauczane są także języki obce – język angielski i język rosyjski. Szkoła oferuje 20 oddziałów klasowych. Dwójka może poszczycić się także wieloma sukcesami zdobywanymi przez swoich wychowanków. Na boisku szkolnym w niedalekiej przyszłości ma powstać sztuczne boisko wielofunkcyjne wraz z oświetleniem i zapleczem sportowym. Dwójka także posiada stronę internetową, która działa od 2003 roku.