FANDOM

Poczta (Rynek) -
Poczta

Budynek poczty

jedna z dwóch poczt w Mogilnie, równocześnie siedziba Banku Pocztowego i kantoru wymiany walut. Można jak z każdej poczty wysyłać z niej listy i paczki. Jest też możliwość na zakup równych gazet i widokówek. Leży w okazałej kamienicy, obok Pomnika Ofiar II Wojny Światowej.

HistoriaEdytuj

Jako intytucja działała w XIX wieku. Z zachowanych dokumentów wynika, że w 1864 roku. wysłano z miasta 47 515 listów, w tym 351 za granicę i aż 2 392 paczki. Wydaje się, że była to stosunkowo duża ilość przesyłek, zważywszy na to, że miasto zamieszkiwało wtedy ok. 1500 mieszkańców. W tymże roku urząd pocztowy miał do dyspozycjii 1 telefon. Pod koniec XIX wieku w 1899 roku urząd pocztowy był zaszeregowany do placówki II klasy. Wtedy też uruchomiono publiczną sieć telefoniczną przy pomocy której można było się połączyć bez problemu z Barcinem, Bydgoszczą, Piłą, Poznaniem ale i Gdańskiem, Królewcem czy Berlinem. Położony przy rynku budynek powstał w 1894 roku (w typowym stulu pruskim). Gruntownej modernizacji wnętrz dokonano w 1997r.