FANDOM

Gimnazjum
Gimnazjum1
im. Piotra Wawrzyniaka - duża szkoła, jedyne gimnazjum w mieście. Leży na ulicy Powstańców Wielkopolskich 33 i ma stałe połączenie korytarzem z Krytą Pływalnią.

W 1971 roku z siedziby przy Rynku do tej placówki przeniesiono SP1. Po reformie szkolnictwa w 1999 roku w miejscu JEDYNKI utworzono Gimnazjum. Dnia 7 listopada 2003 r. gimnazjum zyskało imię wielkiego działacza społecznego, „Niekoronowanego Króla Polski” – ks. Piotra Wawrzyniaka. Tym imieniem szczyci się do dziś. Co roku organizowany jest Zlot im. Księdza Piotra Wawrzyniaka oraz Marsz Na Orientację, odbywający się w Parku Miejskim wg wyznaczonej trasy, biegnącej od Klasztoru do Harcówki. Niedawno mogileńskie gimnazjum obchodziło jubileusz dziesięciolecia istnienia. W szkole naucza 58 nauczycieli, a naukę pobiera 677 uczniów. Od kilku lat Gimnazjum uczestniczy w polsko – niemieckiej i polsko – ukraińskiej wymianie młodzieży. Tradycją szkoły są także wyjazdy do ukraińskich Brodów i niemieckiego Engelskirchen, z którymi Mogilno utrzymuje stosunki współpracy.

WyposażenieEdytuj

  • 22 sale dydaktyczne (w tym 11 gabinetów przedmiotowych)
    Gimnazjum2
  • dwie sale komputerowe na 20 stanowisk
  • pełnowymiarowa oraz mała sala gimnastyczna
  • siłownia oraz sale do gry w tenisa stołowego
  • boisko piłkarskie oraz boisko asfaltowe do gry w piłkę ręczną i koszykówkę
  • stołówka, świetlica, sala audiowizualna
  • biblioteka z czytelnią
  • "Izba Tradycji Szkoły i Regionu"
  • pomieszczenia o zajęć terapeutycznych i wychowawczych, Rady Samorządu Szkolnego,
  • sklepik szkolny